DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Temel Tasarım İlke ve Prensipleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MICM 109
Güz
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilere temel tasarım bakış açısı kazandırmayı amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sanat ve tasarım dilini çok yönlü bir şekilde kavrayabilecek,
  • Düşüncenin görselleştirilmesine olanak sağlayacak görsel ifade tekniklerinin kullanımı ile iki ve üç boyutlu kompozisyonlar oluşturabilecek,
  • Bakma-görme-algılama arasındaki ilişkileri değerlendirebilecek,
  • Bir sanat nesnesini, tasarım ürününü ve çevreyi yorumlayabilecek ve çeşitli yönleriyle değerlendirme yapabilecek,
  • Eleştirel bakış açısına sahip olabileceklerdir.
Ders Tanımı Ders temel tasarım prensiplerini kapsamaktadır. Genel olarak ışık-gölge, leke, doku gibi görsel sanat öğeleri ele alınmaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve ders programının tartışılması, Blackboard ve Panopto sistemleri tanıtımı, Dönem boyunca kullanılacak olan araçların ve malzemelerin listesinin verilerek öğrencilere tanıtılması Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 1
2 Portre Çalışması Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 1
3 İki boyutlu tasarım bileşenleri; şekil ve çizgi. Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 1
4 Kompozisyon ve Renk Çalışması-1: Kompozisyon nedir? Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 2
5 Kompozisyon ve Renk Çalışması-2: Temel Tasarım İlkeleri Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 2
6 Ara Sınav: Üç boyutlu tasarım/Mekan kurgusu-1 Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 3
7 Ara Sınav: Üç boyutlu tasarım/Mekan kurgusu-2 Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 3
8 Ara Sınav: Üç boyutlu tasarım/Mekan kurgusu-3 Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 3
9 Eskizden Kolajlar Atölyesi Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 3
10 Final Projesi: giriş ve sunumlar Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 4
11 Final Projesi : tasarım Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 4
12 Final Projesi: kesim Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 5
13 Final Projesi: birleştirme Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 5
14 Final Projesi: boyama Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 5
15 Final Projesi: finalize Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 1,2,3,4,5,6
16 Final Teslimi Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 1,2,3,4,5,6
Ders Kitabı Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi ,İstanbul
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
5
35
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
5
15
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
15
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
11
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
5
2
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
16
    Toplam
100

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

X
2

İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.

X
3

Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

4

İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

5

Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir.

6

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir.

X
7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir.

X
8

Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

10

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest