Dersin Adı | Temel Tasarım İlke ve Prensipleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MICM 109 | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere temel tasarım bakış açısı kazandırmayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders temel tasarım prensiplerini kapsamaktadır. Genel olarak ışık-gölge, leke, doku gibi görsel sanat öğeleri ele alınmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve ders programının tartışılması, Blackboard ve Panopto sistemleri tanıtımı, Dönem boyunca kullanılacak olan araçların ve malzemelerin listesinin verilerek öğrencilere tanıtılması | Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 1 |
2 | Portre Çalışması | Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 1 |
3 | İki boyutlu tasarım bileşenleri; şekil ve çizgi. | Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 1 |
4 | Kompozisyon ve Renk Çalışması-1: Kompozisyon nedir? | Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 2 |
5 | Kompozisyon ve Renk Çalışması-2: Temel Tasarım İlkeleri | Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 2 |
6 | Ara Sınav: Üç boyutlu tasarım/Mekan kurgusu-1 | Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 3 |
7 | Ara Sınav: Üç boyutlu tasarım/Mekan kurgusu-2 | Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 3 |
8 | Ara Sınav: Üç boyutlu tasarım/Mekan kurgusu-3 | Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 3 |
9 | Eskizden Kolajlar Atölyesi | Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 3 |
10 | Final Projesi: giriş ve sunumlar | Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 4 |
11 | Final Projesi : tasarım | Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 4 |
12 | Final Projesi: kesim | Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 5 |
13 | Final Projesi: birleştirme | Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 5 |
14 | Final Projesi: boyama | Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 5 |
15 | Final Projesi: finalize | Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 1,2,3,4,5,6 |
16 | Final Teslimi | Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul -Bölüm 1,2,3,4,5,6 |
Ders Kitabı | Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi ,İstanbul |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 5 | 35 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 15 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 11 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | X | ||||
2 | İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir. | X | ||||
3 | Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir. | |||||
4 | İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
5 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir. | |||||
6 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir. | X | ||||
7 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest